Arbejder...
FAQ

Vi har samlet de hyppigste spørgsmål i vores FAQ. Skulle løsningen på dit spørgsmål alligevel ikke findes her, skal du være meget velkommen til at kontakte os.

  • Betaling

  • chevron_rightHvorfor kan jeg kun få lov til at downloade demo dokumentet?
    Dokumentet skal være betalt og transaktionen skal være gennemført. Nogle gange er der forsinkelser på transaktionen. Klik på fakturaen der hører til dokumentet og kontroller at betalingens status er "Gennemført"
  • Dokumenter

  • chevron_rightNår jeg trykker "Download demo" eller "Download pdf" så vises dokumentet ikke?
    I bunden af browseren kommer der normalt en "bar" der angiver at man er ved at downloade en fil eller et dokument, og her skal man tage stilling til hvad man vil gøre ved det.
  • chevron_rightSådan afsluttes et testamente
    Når et testamente er betalt er det muligt at downloade det færdige dokument ved at klikke på knappen "Download Pdf" ud for det ønskede dokument. Det er nu muligt at udskrive testamentet.

    Underskriv dokumentet:
    Der er tre forskellige måder man kan håndtere testamenter på.
    • Man kan underskrive det selv.
    • Man kan underskrive det selv og få to vidner til også at skrive under på det.
    • Man kan lade en notar underskrive dokumentet
    Underskrives det af en notar, sendes det automatisk til skifteretten ved dødsfald. Ellers skal andre være vidende om eksistensen og lokationen af testamentet.

    Vi anbefaler at testamentet underskrives af en notar.
  • Integrationer

  • chevron_rightHvordan fungerer opslaget i PEP og EU's sanktionsliste?
    Autotoopslaget i PEP og EU's sanktionsliste foregår på følgende måde:
    1. I PEP listen kan man kun søge på personer
    2. I EU's sanktionsliste kan man også søge på både personer og virksomheder.
    3. Store og små bogstaver ignoreres i søgningen dvs. man fx. kan indtaste alt med små bogstaver.
    4. Fødselsdato anvendes til søgning i PEP listen, men ikke til søgning i EU's sanktionsliste, da data hertil er meget mangelfuld.
    5. Har en person man søger på flere poster som fx Socialdemokraten Mogens Jensen, kan stillingen godt være den samme, og den vil derfor kun vise stillingen én gang. 
  • Login

  • chevron_rightHvorfor kan jeg ikke logge ind?
    Kontroller at dit brugernavn og password er korrekt. Du kan finde dit brugernavn i din velkomstmail. Hvis ikke du kan huske dit password kan det resettes ved at klikke på "Glemt password" i login billedet.
  • chevron_rightDen giver ikke Forrige spørgsmål når jeg trykker "Forrige"
    Når man går til forrige spørgsmål gemmes de svar man har givet, men man behøver ikke have udfyldt dem alle. Dog skal de udfyldte svar være valide. Se FAQ vedr. valideringsfejl for anvisning til hvordan man kommer af med dem.
  • chevron_rightHvorfor er der ingen "Forrige" knap?
    Man kan kun vælge at gemme eller gå til næste spørgsmål hvis spørgsmålet er det første.
  • chevron_rightHvorfor går den ikke til næste spørgsmål når jeg trykker "Næste"?
    Når man går til næste spørgsmål gemmes de svar man har givet, men disse skal være valide. Se FAQ vedr. valideringsfejl for håndtering af invalid data
  • Redigering

  • chevron_rightHvorfor kan jeg ikke få lov at ændre i alle felterne?
    Nogle felter som fornavn og efternavn på testator samt testamentetype kan ikke redigeres efter testamentet er gennemført første gang. Kontakt Testamendo hvis du har en særlig årsag til at rette i de låste felter.
  • Validering

  • chevron_rightHvordan kommer jeg af med valideringsfejl?
    For hvert felt er der en tekst markeret med rød der beskriver fejlen. Ret fejlen i feltet og prøv igen. Feltet valideres på ny når det forlades eller ved tryk på en spørgsmålsrelateret knap, fx. "Gem", "Forrige" eller "Næste".
  • chevron_rightHvorfor vises fejlen 'Uventet fejl er opstået'?
    Denne fejl kan opstå hvis en side har mistet forbindelsen til serveren. Prøv at navigere til forrige eller næste side og gå tilbage for at se om fejlen stadig opstår. Man kan også vente i 10 min. og forsøge at loade siden igen.